fredag den 27. september 2013

Hjemmelavet pålægschokolade 74%

Jeg er blevet forelsker i chokolade madder med smør på stenalderbrød, men hvis jeg skal købe Princip! pålægschokolade hver gang for at få en chokolade, som har ordentlig % chokoladeindhold, så når jeg at blive fattig.

Jeg ville meget gerne have lavet pålægschokoladen med 86% chokolade, men min REMA1000 havde kun op til 74% desværre - så det blev det med.

Det jeg gjorde:

Jeg smeltede 100 gram chokolade i vandbad.

Jeg viklede en stort stykke sølvpapir udover et spækbræt, og fordelte, med en dejskraber, chokoladen ud over sølvpapiret helt tyndt (1-2mm).

Med en kniv 'tegnede' jeg striber i chokoladen, så den er nemmere at brække i ønskede størrelser, når chokoladen er størknet.

Kom pladen i køleskabet, og lad den køle ned i ca. 1 times tid.

Når chokoladen er størknet, så bræk forsigtigt den i de fortegnede stykker. Arbejd hurtigt, ellers smelter chokoladen i fingrene på dig.

Opbevar pålægschokoladen i køleskabet :-)             








Ingen kommentarer:

Send en kommentar