tirsdag den 14. maj 2013

LCHF mellemmåltid (& opskrift på LCHF bananbrød)

Almindeligt LCHF bananbrød:

4 bananer (most)
4 æg
1 tsk kanel
50 g smør/kokosolie (smeltet)

I ovnen ved 200° i ca. 40-50 min i en 'rugbrøds'form. (Indtil dejen ikke længere hænger ved når man stikker en gaffel i)

Lad den køle ned inden du skærer i den. Den bliver mere fast når den ikke er helt dampende varm. :-)

Smager fantastisk med peanutbutter, smør eller lidt mørk chokolade på.




I dag lavede jeg dog en modereret udgave, da den skulle serveres for min familie, som har en utrolig stor sød tand. Jeg tilføjede derfor kakao, kokos, stevia, æblemos og chokoladespåner til dejen, og så toppede jeg kagen af med en blanding af blendede rosiner, vindruer og hasselnødder. (Næste gang skal jeg huske at hælde væsken fra toppingen, så den ikke er så vandet - men det sødede dejligt på toppen, og hasselnødderne gav en god crunch.)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar